matild-a

Inlägg publicerade under kategorin Matilda ☜

Av Matilda ! - 16 augusti 2012 20:22

   

Igår var jag och shoppade med Linnéa, och som tur var hittade jag en massa nya höst kläder! :D

Det var tänkt att jag och mamma skulle åka nånstans och shoppa höst kläder, men tiden bara försvann, och vi hittade inget tillfälle att göra det på. Så det blev perfekt igår!


Av Matilda ! - 16 augusti 2012 12:44

               

Av Matilda ! - 15 augusti 2012 13:00

   

min tjocka kanin Morris <3

Av Matilda ! - 14 augusti 2012 21:36

 

ska nu fixa inlägg till imorgon, för du kommer jag fara till en annan stad och shoppa med Linnéa! :D

vi hööörs!

Av Matilda ! - 14 augusti 2012 18:21

 

hahahahahaha, det set gaaaalet ut! xD

Av Matilda ! - 14 augusti 2012 16:20

 

(Du behöver inte ha silvrigt nagellack, bestäm färg själv ^^)

 

Sen bara tar du på lite nagellack på tvättsvampen, och duttar på naglen. Dutta lite mindre ju längre in till nagelbandet du kommer! :D

 

Sen får du så här snygga naglar!! :D Man kan ha någon färg under också, det blir också snyggt!  

Av Matilda ! - 13 augusti 2012 12:11

TJA  

Jag ska kolla mitt öra idag eftersom jag haft problem med det, och hoppas att det går bra!

Igår var jag lite rädd, för att jag hatar att gå till doktorn eller tandläkaren, men sen kom jag på den här smarta grejen!! :

 

Av Matilda ! - 12 augusti 2012 14:08

           

1. Trä på en vanlig pärla på en sax, och klipp! Kom ihåg att du måste ta i lite! c;

 

2. Nu har du ett snitt i din pärla som ser ut så som på bilden! (vet, man ser otydligt, men ni ser nog ändå)

 

3. "Trä" på pärlan på saxen som på bilden! Snittet i pärlan blir större, och det blir lättare att få i pärlan i hörlurar sladden.

 

4. Sätt i sladden i snittet, och håll tummen på det och dra av pärlan! Då har du pärlan i sladden, perfekt! :D

 

5. Som ni ser på bilden ser man snittet lite, men det gör ju inget! Fortsätt göra såhär tills du har så många pärlor du vill ha!

 

Jag valde att bara pärla sladdarna där själva högtalarna sitter (dvs det som man har i öronen :]) men har ångrat mig, och ska i ett annat projekt pärla den andra sladden också :)


Jag kan också meddela att det går att ta bort pärlorna sen, men det är ungefär lika jobbigt som att sätta dit dem!

Ovido - Quiz & Flashcards