matild-a

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av Matilda ! - 29 oktober 2012 20:45

   

Av Matilda ! - 29 oktober 2012 19:15

Nu är det så att min kanin Zimba inte har mått så bra. Hans ben verkar ha varit skadade på något sätt, och han kunde inte hålla rent i sin bur. Det var något fel med honom. Vi har pratat om vad vi ska göra. Vi har föreslagit att avliva honom, så att han inte behövde lida mer. Såklart ville jag (och såklart alla andra också) att vi skulle ta honom till en vetrinär så att h*n hade kunnat kolla på honom. Men då hade det tyvärr kostat riktigt mycket. Så igår pratade mamma med en privat vetrinär (tror jag) som idag fick komma hem till oss och avliva vår älskade Zimba. Det är väldigt tungt eftersom han varit en del av familjen i tre och ett halvt år.


Det känns så hemskt eftersom han visste inte vad som skulle hända honom. Han var så oskyldig på något vis. Vi alla älskade honom och gör det fortfarande, och vi hoppas att han kommer få det bättre i himlen än här den senaste månaden!  Jag kommer sakna honom så otroligt, men Zimba finns alltid i mitt hjärta. Jag älskar dig! ♥

 

Av Matilda ! - 29 oktober 2012 12:03

   

Kikar på film på swefilmer.com! Skitbra hemsida. Man kan hitta dem flesta filmerna där, gratis :)

Idag blev det Mean Girls, kul film! Har nog aldrig sett hela filmen, så det var dags nu! haha!

Har pausat mitt i filmen, så vill kolla nu igen! Vi ses!

Av Matilda ! - 29 oktober 2012 09:02

Godmorgon! Just nu har jag dött lite grann. Little Things har precis släppts, och jag typ dör varje gång jag hör den. Den är så fin! :,) ♥ Jag lovar, jag grät när jag hörde den första gången. Maj gadd. Jag ska lyssna på låten hela dagen. Japp.

Nej nu ska jag sluta fangirla. Undrar vad som händer när Take Me Home släpps. Då kommer jag typ dö 1000 gånger.


Första dagen på lovet nu då! Bra början! Sitter förövrigt med MTV igång (Gangam style nu då) och lyssnar på Little Things. okej, förlåt. Jag skulle inte skriva mer om den.

Igår hade min kusin kusinkalas, han fyllde 14 år :) Mina kusiner är rättså galna, haha! Fast roliga. Jag är liksom näst äldst av alla, haha. Alla är 1 år, 5 år, 7 år, tre 8 åringar, 10 år, och sen jag -12 (snart 13!) år- och sen 14 år. Haha minstingen heter Melker, och han är världens sötaste ju! :,)

 

Skapa flashcards