matild-a

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Matilda ! - 12 oktober 2012 18:30

   Nu har jag äntligen frågestund svaren! Jag har delat upp i kategorier, och nu kommer del 1! Del 2 kommer förmodligen dyka upp snart!

 

 Blogg


Varför började du blogga?

Jag vet inte riktigt, haha. Jag tyckte det verkade roligt att skriva om vad man gjorde och dela med sig av tips och så! (:


Läser du några bloggar, isåfall vilka?

Jag läser riktigt många bloggar! Allt ifrån fan-noveller, till någon kompis blogg. Jag följer Kick Back Pack bloggarna (Hofh caty keela viras epicfaiil) och massa fler småbloggar! Jag följer inte jätte många super stora bloggar precis.


Hur länge har du bloggat?

Jag har nog bloggat över ett år nu. Fast inte bara på denna bloggen! Började nog kanske juni 2011, tror jag :)


Hur många bloggar har du haft?

Jag har nog haft två bloggar innan denna, tror jag. Dem hette mea- och fotomatilda och var också på bloggplatsen. Jag kommer ihåg när jag hade fotomatilda så trodde jag att jag var sjuuuukt bra på att fota, haha! Därav namnet :3


Av vem blev du "blogg-inspererad"?

Jag har nog inte blivit jätte blogg inspererad, men just nu är jag väldigt inspererad av KBP (kick back pack) bloggarna! Sjukt bra bloggar! :D


Är det bara du som bloggar, eller bloggar dina kusiner/vänner med? Vad heter bloggen/bloggarna?

Det är inte jätte många jag känner som bloggar vad jag vet! Men jag har väl någon kompis som gör det, som t.e.x bubbellbetty och iddizen :)


Tycker du din blogg är bra?

Åh, vilken svår fråga! Jag vet inte. jag hoppas ju självklart det! Men min blogg kanske är skit dålig, har ingen aning, haha! Jag försöker ju iallafall göra mitt bästa med mina inlägg! Men, ja, min blogg är nog bra...Hoppas jag! haha! Nu låter jag som värsta egot haha


Vilken är din favorit blogg?

Min absoluta favorit är Hofh.se ! :D Hon är grym!


Vad använder du för kamera när du tar bilder till bloggen?

Jag brukar vara ganska lat och ta bilder med mobilen (hähä), men annars har jag en tyrkos digital-kamera som jag inte har någon aning om vad den heter, och nu har jag börjat fota lite med familjens system-kamera som heter något jag inte kommer på just nu (får fråga sedan, hehe).


Vilka "små-bloggar" läser du?

Jag läser bl.a. elinagoescrazy, flamsiiiga, candie, tezztar och sunnyellas!


Vilka stora bloggar läser du?

KBP! Det är nog dem största bloggarna jag läser! :)


Brukar du kolla på folks bloggar om dem kommenterar?

Japp! Varje gång (om jag inte har sjukt bråttom)! Älskar att kika in på en ny blogg och kolla vem som skrivit kommentaren! :D


Hur tycker du att en bra blogg ska vara?

Den ska inte bara innehålla text, utan också roliga och fina bilder! Designen är också viktig! Man måste ha en fin och kul design för att det ska bli en bra blogg! Och såklart bra inlägg som verkligen handlar om något (:


Bildredigering


Har du gjort designen själv?

Japp! Helt själv! Designen är gjord av mig! Är riktigt nöjd med den.


Vilket program redigerar du dina bilder i?

GIMP! :)


Vilket program har du gjort din design i?

GIMP här också! Fast bakgrunden har jag tagit från denna hemsidan! Där väljer man ett mönster som man får ändra färgerna själv! Skit bra!


Använder du GIMP eller Photoshop?

GIMP!


Vart/hur har du lärt dig redigera dina bilder?

Jag har lärt mig en hel del på Hofh's gimpskola! (Kom till den HÄR). Men jag är väldigt självlärd också. Har provat nya saker och upptäckt en massa med GIMP.


Kan du länka sidan där du laddade ner GIMP?

Självklart! HÄR kan du ladda ner det!


Kan du lära oss lite mer om GIMP?

Visst! Hade ni tyckt det varit kul? Men då får ni gärna föreslå vad ni vill lära er! :D


Hur laddar du ner stjärn-penslar?

Ojojoj! Jag suger på att förklara! Det var inte länge sedan jag lärde mig. Jag fick en jätte bra guide på hur man laddar ner penslar över huvud taget HÄR! Guiden är av bunnys.blogg.se! :D



Av Matilda ! - 12 oktober 2012 14:35

   

Skapa flashcards