matild-a

Alla inlägg den 11 april 2012

Av Matilda ! - 11 april 2012 20:30

När jag ritade tidigare, så skulle jag sudda och tog ett hel kasst suddigummi och suddade. Det blev ett stort märke -.-

Sen skulle jag sudda bort det, men det gick ju jäääätte bra! Det tog inte bort någonting.


Så jag skrev en liten varnings skylt på suddit! :D

   

Av Matilda ! - 11 april 2012 19:49

Hade ingenting att göra, så jag satte mig och ritade lite.

 

Blev nöjd med allt förutom att jackan blev så kort och byxorna/benen så långa!

Jag älskar att rita.

Jag har ritat lite innan bloggen också, vill ni att jag ska visa dem teckningarna sen?

 

 

Av Matilda ! - 11 april 2012 16:45

Jag älskar att pyssla om mina naglar, men gör det dock inte så ofta. Men när jag väl gör det ska det bli bra.


Här är en liten tourtuial om hur jag fixar mina naglar ^^

Jag visar hur man (jag) ska göra innan jag sätter dit själva nagellacket.


Detta behöver du:

(Nagelfil, nagellack (jag har använt mig av silvrigt och vitt med smal pensel och ett genomskinligt lack) Jag har en lite sak som man petar bort smuts med och tar ner nagelbanden med (jag har dem två i samma), och såklart handkräm.)


1. Börja med att ta bort smutset under dina naglar med "nagel-smuts bortagarren". Var noga, och ta gärna där det inte ser ut att vara smuts, för där finns det förmodligen det ändå.

 


2. Ta nu nagelbands saken och tryck försiktigt ner dina nagelband som på bilden. Var försiktig så det inte gör ont.

 


3. Dags att fila naglarna! Ta en bra fil och börja fila dina naglar. Du får ha naglar precis så långa som möjligt, det bestämer du själv.

 


4. Tvätta nu händerna med rent vatten och tvål, så att allt smuts går bort ordentigt. Se till att ha varmt och skönt vatten.

 


5. Ta nu en bra handkräm och smörj in dina händer med den för att dina händer också ska få "njuta" av din nagelbehandling. Jag valde en som luktade vanilj!

 


6. Nu är det äntligen dags att börja måla! Välj villken färg du vill ha, hur du vill måla, om du vill ha något slags mönster i det, osv. Det är helt ert eget val att välja hur ni vill ha det.

Såhär målade jag det:

 


Hoppas ni blev nöjda med era naglar! -Det blev inte jag.


 

Av Matilda ! - 11 april 2012 12:14

Tjena moss! Just nu har jag rast på ett dagis jag praoar på med min kompis Fanny. Det är jobbigare än man tror kan jag säga! Vi ska inte vara här så länge till för jag ska kolla min hörsel. Men imorgon ska vi vara här längre. /Mobilbloggar\

Av Matilda ! - 11 april 2012 09:14

Hej!

En riktigt najs bloggerska är med i en tävling där man ska titta på hennes videos så mycket som möjligt, och om hon vinner vinner hon en resa!!

Hon ska vinna.

Därför lägger jag upp en video som hon gjort:

http://p.videofy.me/v/467542


Gå även in på hennes blogg och kolla fler videos! www.hofh.se

Av Matilda ! - 11 april 2012 09:07

   


PS: Glöm inte frågestunden! Har fått in 6 frågor redan, vill gärna ha fler! Det skulle uppskattas! :) Klicka HÄR för att komma dit!

Ovido - Quiz & Flashcards